Thursday, March 25, 2010
















Aku insan yg lemah...
sudahkah aku tersedar dari lamunan dunia yang menipu..
sudahkah aku menggapai setiap perintahMU
sudahkah aku sedar aku insan yg kerdil
sudahkah aku benar-benar mengharapkan sepenuhnya pengharapan padaMU
bilakah kesudahan hidupku ini akan terukir kebahagiaan untuk bersamaMu
bilakah jiwa ini mampu menempis setiap ujian-ujian dunia yg memikat
bilakah dan bilakah
adakah ketika rasa cukupnya nikmat cinta manusia
adakah ketika sudah ditumpahkan rezeki yang enak
adakah ketika usia menghampiri ketuaan
Ya Tuhan..berikan daku jawaban-jawaban itu padaku
berikan daku kesempatan untuk mengingatiMU setiap detik dan saat
berikan daku rasa ufuknya CintaMU
berikan daku peluang untuk melupai kemanisan dunia dan merasai saat-saat mencintaiMU
berikan daku ya Tuhan
Aku rayu padaMU
Tidak layak ku untukMu
Tolongku YA Allah
Aku insan yang lemah

No comments: